Meneer de Oostkust - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu Meneer de Oostkust - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu

Meneer de Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

G'day everyone!

De Oostkust zit erop! Hij heeft me dingen laten ondernemen, die ik niet snel van mijzelf zou verwachten. Daarnaast heeft hij me veel dingen geboden die ik vooraf graag wilde ondernemen en zien, zoals het retro Newcastle, kamperen op Fraser Island en wandelen in zoveel mogelijk national parks op deze route. De uitzichten vanaf de bergtoppen laten voor mij alle zorgen wegwaaien, zodat ik even absolute vrijheid kan ervaren en letterlijk en figuurlijk op adem kan komen. Wat stellen vervelende kamergenoten of een vies bed nog voor als de wereld zo groot is dat zulke 'problemen' als niets overblijven.

Daarnaast heeft de Oostkust mij out-of-the-box laten denken. Ik heb dingen gedaan waar ik in eerste instantie niet veel waarde aan hechtte, zoals het rif. Ik kon me niet voorstellen dat dit op zijn minst evenveel indruk op me zou maken als alle bossen die al gigantisch veel indruk op me hadden gemaakt. De Oostkust heeft mij laten inzien dat ik er ook wel eens naast kan zitten. Dit rif neemt letterlijk en figuurlijk mijn adem weer weg (positief gezien). Zó helder en zóveel rust. Magisch. Een compleet nieuwe wereld, waarin alles leeft. Dat voel en dat zie je. En dan, als kers op de slagroom, zwemt er een gigantische schildpad onder me door, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Nieuw Zeeland, verras mij ook. Ik ben er klaar voor.

Liefs,
Evelyne

  • 21 Februari 2013 - 22:20

    Ellen:

    hallo evelien, wat goed te horen dat je het zo naar de zin hebt. heerlijk om alles los te kunnen laten.
    bas, eva en ik wensen je ook in nieuw zeeland alle goeds toe. geniet ervan! liefs, ellen

  • 21 Februari 2013 - 22:43

    Mariet Willemsen:

    Hallo lieve schat,
    Wat een mooi verhaal , er komt veel genot en rust in voor, we wilden skypen maar je was offline , maar van je verhaal heb ik genoten . Nou maar hopen dat Nieuw zeeland je hetzelfde te bieden heeft, we zullen zo snel mogelijk proberen te skypen en kunnen dan weer eenslekker bijbabbelen, geniet er maar van ik ben trots op je,xxxxxxen tot snel,mams

  • 22 Februari 2013 - 08:07

    Melissa :

    Wauwwwww Eef. Mooie ervaringen allemaal. Genieten zo te lezen. Super Eef. Xxxx Melissa

  • 22 Februari 2013 - 14:38

    Marjan:

    Hoi Evelientje,
    Wat een topervaringen en wat beschrijf je het weer mooi ! Ik word er strontjalours van, want weet hoe adembenemend, verruimend, troostend en rustgevend de natuur kan zijn. Fijn dat je zo geniet, dit vergeet je je hele leven niet meer!
    Mijn buufjes zijn weer terug en ik heb de prachtige foto's gezien en de verhalen gehoord. Kan me dus wel voorstellingen maken.Ik wens je ook heel veel plezier en moois toe in Nieuw Zeeland, houd ons maar op de hoogte.
    Liefs weer,
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 15247

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 09 Mei 2014

Volunteering in Honduras

16 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Het langverwachte avontuur

Landen bezocht: