Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht

Blijf op de hoogte en volg Evelien

24 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia ora! (Hallo!)

Nieuw Zeeland, het land van de glimmende poep van larven, nachtvogels die niet kunnen vliegen, watervallen van ijs, Maori, zandvliegen, bergen, Lord of the Rings, jet boats en watertaxi's en adembenemende hikes.
Vanaf de eerste dag is Nieuw Zeeland mij al aan het verrassen. Door de ergste droogte sinds 50 jaar lijkt de natuur qua kleuren erg op Australië, alles is droog en dood. Door de grote hoeveelheid bergen die ik telkens zie vanuit de bus en in de steden waar ik stop weet ik dat ik in Nieuw Zeeland ben. Gelukkig.. Mijn verwachting van een groen landschap met allemaal witte bolletjes wol erin, was dus in 5 minuten verleden tijd.

Maar dan, op een bepaald moment beland ik in de lucht boven Maratueka (ofzoiets), hangglidend. Zeer ontspannend en toen ik mijn armen mocht spreiden voelde ik mij een vogel. Erg prettige voorproef op Abel Tasman aangezien ik dit in de verte kon zien liggen, waar de komende dagen zou gaan doorbrengen. Dit is aan de westkust in het zuider eiland, waar ik niet zeker wist of het allemaal gefotoshopt was of echt was. A-dem-benemend! Turqouise gekleurd water met felgroene bladeren aan de bomen. Vogeltjes die fluiten en dan het geruis van de zee met een heerlijke bos geur die je omringt als je even de tijd neemt om stil te staan. Ik heb hier dan ook met veel plezier veel gewandeld en veel bedacht. Deze omgeving heeft echt een therapeutisch effect op mij gehad, lekker opfrissend!

Vervolgens meer door naar het zuiden beland ik plots bovenop een ijsberg, ook wel de Franz Jozef gletsjer genoemd. Ook hier weer het spierwitte en babyblauwe ijs in combinatie met het zwarte grind dat van de nabijgelegen bergen afkomt, is onvoorstelbaar mooi. En als een 007 actie vliegen we van de gletsjer af in een helicopter. De zeer aantrekkelijke gids maakte dit plaatje en ervaring helemaal af haha
Ten slotte bevind ik mij nu in Queenstown, een stad die mij erg verrast heeft. Deze stad lijkt alleen in het aantal toeristische activiteiten op andere grote steden. Verder is iedereen zeer relaxed en zijn er weinig hoge kantoorgebouwen te ontdekken. Erg fijne stad! En weer Merel van de reisgroep gezien! Erg gezellig en warm onthaal! De bungyjump en Milford Sound moeten helaas toch nog even op zich laten wachten, aangezien het geld toch wel ver op aan het gaan is. En toch kan ik dit alleen maar heerlijk vinden, omdat het is besteed aan de meest coole dingen ever!

Nog maar 2 weken vakantie vieren in Nieuw Zeeland en dan weer terug naar Australië en meteen weer hard werken en weer rijk worden haha!

Heel veel liefs, Evelyne

  • 25 Maart 2013 - 13:16

    Marjan:

    Ha Evelien,
    Wow, wat een mooie bschrijvingen weer. Ik zou zo naar je toe willen zweven en zie het prachtige foto-album van mijn bevoorrechte buurvrouw steeds voor me. Kun je hier geen foto's opzetten trouwens ?Anders wachten we maar op je knipwerk straks, ik hou me aanbevolen. Heerlijk om te lezen dat je inderdaad tot in je diepste vezels geniet en pakt wat je pakken kunt. Groot gelijk, dit kun je geen tien keer in je leven doen.
    Hier is het vandaag eindelijk!!! zonnig, maar nog steeds waait er een ijskoude wind. We snakken naar de lente !!! Gelukkig bracht ons kleinkind Ellis afgelopen weekend en warm zonnetje in ons huis, ze heeft hier 4 nachtjes gelogeerd. Dat is kllein, groot geluk.
    Evelien, blijf genieten en blijf schrijven. We horen vast weer van je.

    Lieve groet,
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 15242

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 09 Mei 2014

Volunteering in Honduras

16 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Het langverwachte avontuur

Landen bezocht: