Back in civilazation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu Back in civilazation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu

Back in civilazation

Blijf op de hoogte en volg Evelien

18 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hallo daar vrinden!

Na 2,5 maand zit ik dan toch echt weer tussen de drukte. Ik ben terug in Sydney! En om heel eerlijk te zijn vind ik er al vanaf het moment dat ik de trein uitstapte, helemaal niks aan. De rust en relaxtheid van de mensen in Euabalong (en omstreken) was erg prettig en dat besef ik nog veel meer nu ik weer hier ben. Gelukkig laat ik me niet teveel beinvloeden door alle haastige mensen op straat, die serieus de weg overrennen door rood omdat ze niet kunnen wachten. Of die gaan zitten hameren op het knopje van het zebrapad. Pff nee ik ben gelukkig nog erg relaxed.
Gisteren tijdens mijn terugrit van 11,5 uur heb ik mijn Euabalong-avontuur fantastisch goed kunnen overdenken. Niet alleen omdat ik 11,5 uur in bus, trein of op het station zat te wachten, maar ook omdat ik zo stom was geen boekje te hebben gekocht. En nee, dit krijg je niet op het station in Cootamundra. Gelukkig hadden ze wel ijs!

Ik mis nu al de mensen daar, die oprecht blij zijn je te zien. Ik mis de omgeving en vooral de plek die een van de inwoners ons heeft laten zien, met aboriginal kunst en een gigantisch mooi uitzicht. De hagesidjes die daar altijd vlak voor je voeten wegrennen, Princess het ongelooflijke poepje, de rust en dat er altijd wel iets te beleven valt. Ik ben ook nog een aantal keer naar Griffith geweest, dit is een wat grotere stad ongeveer 1,5 uur rijden van Euabalong af. Charppertshill waar het water zo blauw is als the great barrier reef en als je je omdraait dan kun je kilometers ver kijken over allemaal bomen en in de verte zie je de bergen opdoemen. Een fantastisch uitzicht dat mij deed realiseren hoezeer ik kan genieten van een uitzicht, hoezeer mij dit tot rust kan brengen. Dat dit voor mij de manier is om de wervelwinden in mijn hoofd te kunnen laten stoppen als deze te erg worden. Ik ben blij dat ik er veel foto's van gemaakt heb, zodat ik dit kan gebruiken als ik weer thuis ben en niet de kans heb zo een fantastisch uitzicht te kunnen gaan bekijken.

Nu ik dit typ wil ik weer super snel hier weg uit sydney, naar een wat rustigere stad. We beginnen met Newcastle en zien dan weer verder. Voornamelijk omdat dit niet zolang reizen is, want ik heb het even gehad met zolang stil te moeten zitten! En van daaruit ga ik door naar Byron Bay, Frasier Island/Rainbowbeach en dan Cairns! Het rondtrekken is nu echt begonnen! Ik verheug me vooral op Nieuw Zeeland, dat schijnt echt fantastisch mooi te zijn...
Ik zal maar blijven denken dat geduld loont...

  • 18 Januari 2013 - 11:10

    Charlotte:

    En dat terwijl je eerst zo je twijfels had om naar Euabalong te gaan! Maar wat fijn dat je er zo van kunt genieten en dat het je zo goed doet! Xx

  • 18 Januari 2013 - 13:41

    Marjan:

    Ha Evelien,
    Wat heerlijk weer, zo,n mooi natuurverhaal van jou! Mijn buurtjes maken momenteel ook een trip , eerst Australie , Tasmanie, en nu N.Zeeland, eerst Zuider- en nu Noordereiland. Ik volg mee en kijk steeds naar de plaatjes op internet.Is inderdaad overal prachtig daar.Ik benijd je en ga jouw stops ook bekijken.
    Heel fijn om te lezen dat je zo geniet ! Ik kan het een stukje navoelen, dat leegraken van je hoofd en die enorme fascinatie en eerbied voor de natuur ervaar ik ook altijd in Noorwegen en Finland.Wat jij beleeft moet dus helemaal te gek zijn. Maar je hebt er ook oog voor en kunt het helemaal ervaren. Slurp het op! Een schrijf reisverslagen... ook in die lange uren van reizen. Zoals ik al eerder zei,je schrijft echt levendig, ik kijk met je mee.
    Straks gaan we echt eens afspreken hoor, ik wil al je fotoboeken zien en al je verhalen horen.
    Wens je nog heel veel sjieke ervaringen toe. Bewaar je rust, geniet er lekker van.
    Heel veel plezier weer,
    Groetjes van Marjan
    P.S. hier is het nu ook mooi en wit. En koud !!!!

  • 18 Januari 2013 - 16:18

    Melissa Sanderson :

    Heeeey Eef ,
    Wat een mooi verslag. Lijkt mij ook heerlijk. Hoe je het verwoord heb ik zin om te komen. Hier in Maastricht is het ook erg druk. Ben inmiddels verhuist. Woon nog steeds in de heeg alleen in een appartement. Echt heel gezellig. Als je terug bent kom je maar gezellig langs. Heel veel plezier en wacht op je volgende verslag. Xxxx Melissa

  • 18 Januari 2013 - 20:03

    Tessa:

    Ha Eef! Wat leuk om weer zo'n mooi verslag van je te lezen! Ik ben het helemaal eens met de rest: je schrijft fantastisch en kan helemaal voor me zien hoe jij daar geniet van de mooie natuur! Heerlijk dat je dit kunt doen en het ook dóet! Geniet van de nieuwe avonturen! Wij missen je wel hoor. Liefs, Tessal

  • 21 Januari 2013 - 20:51

    Mariet Willemsen:

    Hallo Eefke,
    Wat een leuk reisverslag heb je geschreven, ik kan het me helemaal voorstellen wat je allemaal meemaakt,ook leuk van dat meisje wat je ontmoet hebt en blij was dat ze wer eens nederlands kon spreken, en ook wat is het heerlijk hoe je de omgeving beleefd de natuur tot je doorlaat dringen echt mooi, ik hoop dat je nog veel moois zult zien en meemaken, en veel vrienden zult maken waar je jou ervaringen mee kunt delen . Je hebt het de eerste drie maanden geweldig gedaan , had ik niet gedacht dat het zo geweldig zou zijn , heb voor de rest ook veel vertrouwen dat het allemaal goed gaat wanneer je op deze weg door gaat , dus ik zou zeggen ga zo door . Heel veel liefs en reisgenot van je mams, xxxxxxxxx.

  • 22 Januari 2013 - 23:09

    Viola Van Den Boorn:

    Hallo Eveline
    Wat een geweldige beleving wat je tot nu toe al hebt meegemaakt en
    doorstaan hebt. Ik vind het super van je hoe goed dat je het daar doet.
    Ik zie mam en pap iedere week op,de repetitie en ik moet zeggen dat ook
    zij het gped maken,en natuurlijk hardstikke trots op je zijn en terecht
    vind ik. Ikmwens je verder in het drukke Sidney heel veel succes en hou
    vol kind alles kump good.
    Veel groetjes Viola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 15245

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 09 Mei 2014

Volunteering in Honduras

16 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Het langverwachte avontuur

Landen bezocht: