De outback - Reisverslag uit Euabalong, Australië van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu De outback - Reisverslag uit Euabalong, Australië van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu

De outback

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 November 2012 | Australië, Euabalong

In mijn vorige verslag ben ik gebleven bij de twijfels die ik had om naar Euabalong te vertrekken voor ongeveer 2 maanden. Die twijfels werden alleen maar sterker in de reis ernaartoe. Ik had eerst een treinreis van ongeveer 7 uur richting Cootamundra en zag alleen maar gigantische velden met een paar bomen om me heen. In de verte waren afe ntoe wat bergen te zien, maar geen enkel teken van leven, op een eenzaam huisje af en toe na. Cootamundra was al redelijk klein voor mijn gevoel en ik begon echt bang te worden hoe klein Euabalong dan wel niet zou zijn. Ik moest hier de bus nemen en de buschauffeur dacht "nou die gaan we nog eens wat meer angst inwrijven". Dus eerst zegt ie dat er geen bus naar Euabalong gaat..nou, bedankt meneer de buschauffeur! Bedankt voor de hartaanval..
Vervolgens moest ik nog eens 4,5 uur in de bus zitten langs, voor de verandering, gigantsiche velden met niks anders dan wat bomen. Ik heb een beetje rood zand gezien en ik dacht alleen maar: "eef, wat doe je jezelf toch allemaal aan?!"
Deze buschauffeur is zo aardig bij elke stop niet te melden waar we zijn, dus ik wist niet waar ik eruit moest. Plosteling stapt iedereen uit, maar ik had zitten opletten en had nog geen Euabalong zien staan. Zegt die man "nou wat doe je hier nog, jij had er allang uitgemoeten! Haha nee is nog 40 km". Bedankt meneer de buschauffeur voor hartaanval nummer 2!"

Eenmaal hier had ik een warm welkom van de stamgasten (werd geknuffeld e.d.), die hier elke dag vanaf /- 15u zitten te drinken tot sluit. Ze zijn erg vriendelijk en ik voelde me direct opgenomen in de groep. Er zitten hier zoveel spinnen dat ik er langzaam aan begin te wennen en heb zelfs een baby vogelspin en Redback gezien! Poeh redbacks zijn echt mooi, super elegant en beweegt bijna hypnotiserend! Verder is hier een superlief hondje dat de hondjes thuis iets minder laat missen.
Een local heeft me meegenomen naar Chappertshill en Mount Hope. Ik heb nu veel rood zand en dode dieren langs de weg gezien. En een levende komodovaraan van minstens een meter!! Heerlijk vond ik dat, gaf mij het ultieme reisgevoel!
Het is ook harvest season dus er komen allemaal uitgeputte, bezwete, stinkende mannen de pub binnen die allemaal uitgeput zijn van het 15uur werken. RAWR! haha Het is erg leuk om naar hun verhalen te luisteren en ze vertellen me veel over plekken die ik moet zien in australie.

Kortom: ik ben dus erg blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar de outback te gaan. Once again heeft mijn impuls mij niet in de steek gelaten. Sydney had mij dit namelijk nooit kunnen schenken. Sydney was veel te druk. Sydney leek teveel op Nederland.
Om een beetje toepasselijk af te sluiten:

See ya mate!

  • 23 November 2012 - 13:45

    Marjan:

    Ha Evelin,
    Ik lees je reisverslagen met veel plezier. Je schrijft zo lekker levendig,ik zie het allemaal voor me. Had je wel eens willen zien zitten tussen die rauwe gasten daar....en inderdaad, daar doe je vast de mooiste verhalen op. Maar wat is in hemelsnaam een komodovaraan ? Die naam doet mij dnken aan een voorhistorisch beest met van die uitpuilende ogen. Ik ga het opzoeken.
    En die buschauffeur.....killing ! Wel leuk om na te vertellen. Ik kijk echt uit naar je volgende verhaal.En hier in Nederland regent het vandaag en morgen allen maar saaie pijpestelen. Dan nog liever naar rood zand kjken in de bus. Geniet lekker verder en hou je taai.
    Lieve groet ,
    Marjan

  • 23 November 2012 - 16:05

    Tante Eef:

    Hallo lieverd.
    eindelijk een berichtje van je oude tante.
    Ben blij om te horen dat je het naar je zin hebt,met die suiplappen om je heen,ga hun maar niet nadoen,
    anders moet je afkicken als je terug komt ha.ha.
    hier gaat alles zijn gangetje Ome Jo is tennissen in Hulsberg ja buiten de deur ,en vanavond gaat hij uit eten
    met zijn team,mag ik niet mee wil ik ook niet ik ga bridgen ,heerlijk lekker foetelen.
    Hebben vandaag flink wat bladeren opgeraapt er hangen nu niet meer veel blaadjes aan de boom,
    altijd veel rommel maar wel mooi al die kleuren,wij hebben gelukkig geen akelige beesten maar,zoals bij jou
    heb je ook al muizen gezien hu akelig als ik er al aan denk,word ik al misselijk.
    Bij Ellen en Jeroen gaat ook alles goed de kleine zijn vol van Sinterklaas geloven er nog in,ik denk wel het laatste jaar ze zijn 11 november 8 jaar geworden dan mag dat ook wel,vallen ze van hun geloof af leuk he.
    Met bon ma gaat ook alles oke ze kon me deze week even niet meer ,ik zei tegen haar ik ben iemand die veel
    van je houd ,toen wist ze het weer gelukkig ik ben altijd blij als ze me herkend,de rest doet er niet toe,
    mag op deze leeftijd.ze is zo lief en tevreden heerlijk om haar te verwennen.

    Nu schat een dikke poen van tante Eef. en ome Jo.

  • 24 November 2012 - 19:35

    Mariet Willemsen:

    Hey Schattig Eefke,

    Even nog een paar woordjes van je moedertje, leuk om te horen dat het nog altijd naar je zin is aan het andere eind van de wereld, ( voor mij tenminste) dat je moe bent van al dat werken kan ik me goed voorstellen, maar probeer het toch maar vol te houden des te meer plezier heb je na de kerst, en kun je genieten vean je zwaar verdiende geld, dat geeft dan een extra kick. Leuk ook dat er mensen vandaar je al eens meenemen voor een paar uurtjes en je wat van de omgeving laten zien , en dan het prinsesje om je heen dat vind ik geweldig ook een zeer toepasselijke naam vind ik met die uitstralingvan haar en zo lekker lief he! Ook die ge je weer missen als je verder gaat trekken, maar dat is het leven, en jij ziet dan weer wat anders. Houd lekker vol zo dan gaat alles goed en kun jij lekker genieten, want overal is wel wat, het is nergens perfect wat werken betreft. Heel veel groetjes van een van je oudertjes het andere oudertje zal ook nog wel wat neertikken bey bey .xxxxxxxxxxx

  • 26 November 2012 - 06:59

    Wouter Holierhoek:

    Heerlijk he die Australiers.
    Ik vind ze ook gewldig, ze hebben altijd wel een of ander verhaal te vertellen.

    De outback is toch wel het echte australie gevoel hoor, het grote wijde met niks om je heen.
    Ik ben van plan om er zelf doorheen te rijden, maar dan moet mijn auto eerst in orde zijn.
    Ik ben nu weer terug in Melbourne omdat mijn auto kuren had. Ik had een olie lek, blijkt nu een probleem met de versnellingsbak te zijn. Maar gelukkig repareren ze dit voor me en valt het onder de garantie.

    Dank je voor de tips over het overleven in de outback. Gelukkig had ik me dit zelf ook al bedacht.

    Geniet van het Australie avontuur dat doe ik ook.
    Groetjes xx wouter

  • 27 November 2012 - 11:23

    Huub Prickaerts:

    Lief petekind,
    Je wordt nog eens flinke boerenmeid, daar in de outback. Kijk je al naar het programma 'Farmer seeking women'? Veel plezier daar op dat eilandje en hartelijke groeten van Onkel Huub.

  • 27 November 2012 - 23:27

    Viola Van Thor:

    Hallo Evelyn
    Ik ben blij te horen dat alles toch wel naar je zin is,alhoewel het
    toch allemaal erg spannend is dat vind ik tenminste!
    Ik ben blij voor je dat je nu een baantje heb gevonden nu kan je tenminste effe vooruit,
    geniet maar van alles en iedereen om je heen maar kijk altijd goed om je heen.
    Veel groetjes Viola.

  • 28 December 2012 - 13:17

    Wies Prickaerts:

    Hoi Evelyne,

    Ik lees je reisverslagen met veel interesse.
    Wij vinden je een ongelooflijk stoer wijf,
    Chapeau!!!!
    Nog bedankt voor je lieve Kerstkaart.
    Wij wensen jou vanuit Eijsden alle Goeds en heel veel Liefs voor 2013.

    Dikke poen, taant Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 15243

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 09 Mei 2014

Volunteering in Honduras

16 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Het langverwachte avontuur

Landen bezocht: