Een ansichtkaartbeleving - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu Een ansichtkaartbeleving - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu

Een ansichtkaartbeleving

Blijf op de hoogte en volg Evelien

31 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Nou ik ga het voor de 5e keer toch nog maar eens proberen iets op dit blog te krijgen..doe ik allemaal speciaal voor jullie! Haha

Wanneer we aangekomen waren in Sydney moest dit natuurlijk gevierd worden met een biertje. We sloegen al half achterover toen se erachter kwamen dat dit 4 dollar kostte. Diezelfde avond hebben we nog gefeest in de bar onderin het hoetel aangezien er gratia drankjes op onze vouchers stonden. Toen deze op waren sloegen we nog meer achterover...$5,80 voor een biertje! Ik snapte wel waarom mijn kamergenoten in een ander hostel telkens aan de 'goon' zaten, een of andere goedkope wijn uit een pak mrt een kraantje. Is nog best te drinken.
De dagen in Wake Up (hostel 1) zijn we naar Manly Beach en The Blue Mountains geweest. Man man man wat waren dat geweldige belevingen. Alsof ik in ansichtkaarten aan het leven was. Zo onwerkelijk en perfect was het bijna. Vooral de BM's zullen me nog laaaange tijd bijblijven. We konden zover kijken dat je echt de tijd nam even alles in je op te nemen. En dan de gehr van de bossen, heerlijk! Ik voelde me echt vrij!
Laatst ben ik er alleen op uit gegaan en heb ik een wandeling van 10km (die door mijn nieuwsgierigheid was uitgelopen naar zeker 13km) gemaakt langs de kust van Bondi Beach naar Coogee Beach. Ook dit was echt een heerlijke beleving op zich. Constant het geweldig oneindige uitzicht over de zee, bijna onwerkelijk.
Ik ben nu aan mijn laatste dagen Sydney bezig en vertrek dan richting Euabalong. Ik vind het ook wel tijd om te gaan, maa ben erv nerveus over deze plek waar ik zeker tot kerst zal werken. Ht is een plek in de outback waardoor ik het gevoel heb dat ik de gemiddelde leeftijd drastisch omlaag zal halen. Maar juist omdat ik daar zo alleen zal zijn zal het een mooie leerervaring worden. Het is wel zelfs zo ver van de bewoonde wereld af dat ze me hebben aangeraden op een andere provider over te stappen haha

Nu maar hopen dat hier in australië het 5 maal is scheepsrecht is!

Veel liefs, evelien (mijn naam spreekt iedereen trouwens erg grappig uit, daarom dat ik hem in het nederlands blijf zeggen ipv 'èvelin' zeg maar haha)

  • 31 Oktober 2012 - 09:34

    Gillis Willemsen:

    Wow, het is je inderdaad gelukt om iets via waarbenjenu te laten hore. Ik denk dat je met BM de Blue Mountains bedoeld die je ons al via de mail en Dropbox hebt toegestuurd. Ik hoop dat je daar een fijne tijd zult hebben aangezien daar m.i. Veel pensionada zullen zijn. Gniet ook van de reis naar Euabalong. Zo te zien heb je voldoende tijd om de omgeving en landschappen in je op te nemen en hier ook foto's van kunt maken.
    On the road to the outback, go for it girl

    Papa

  • 31 Oktober 2012 - 09:36

    Charlotte:

    Heej Eef!
    Wat super leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Iedereen zei in Amerika altijd tegen mij (en dat klinkt kwijlerig, maar is wel waar) "No one could ever take that away from you!"
    Xx Charlie

  • 31 Oktober 2012 - 09:46

    Mariet Willemsen:

    Hey schattepie
    Wat knap van je wat je daar allemaal doet en regelt ook fijn te horen dat het je zo goed bevalt genieten dat is het motto en ja nu ga je werken dat is weer helemaal anders maar ook dat is weer iets wat een totaal andere beleving is en waar je veel uit kunt halenboor wat je zelfvertrouwen betreft. Leuk verslag hopenlijk horen we nog meer van je vooral als je in die. Pub gaat werken misschien nog tot skyps veel geluk en plezier tot volgend nieuws.Mams

  • 31 Oktober 2012 - 16:48

    Viola Van Thor:

    Hallo Eveline
    Wat leuk om te horen dat alles oké is met jou
    Nu je zo ver weg bent van ons,ma en pa zijn hartstikke trots op jou
    en terecht vind ik. Ik hoop dat je baantje daar gaat lukken en vooral
    Veel plezier en maak maar veel foto's dan kunnen wij hier ook
    nog eens nagenieten.
    Heel veel groetjes Viola.

  • 31 Oktober 2012 - 17:20

    Marjan:

    Ha Evelien / Evelin

    Wat een mooie geluksmomenten beschrijf je !Supernatuurvitaminen. Geniet, inhaleer, zuig op en vergeet nooit meer.( Je zou er strontjalours van kunnen worden) .Ik vind het ook heel kanp dat je de volgende avontuurlijke stap gaat zetten ! Je blijft groeien en bloeien, let maar op, ook door de moeilijke momenten heen. Heel veel succes en vooral plezier weer, hou ons maar op de hoogte,vind het erg leuk om je te volgen,
    Groetjes,
    Marjan

  • 02 November 2012 - 00:39

    Charlotte:

    Hee Eef!!!

    Wat fijn om te lezen en te zien dat het je allemaal zo goed bevalt! Dikke vette GIRL POWER noemen ze dat! :) Echt knap dat je nu deze volgende stap gaat zetten; dat is weer iets heel anders. Als jou dat net zo goed af gaat als het schrijven van deze verhalen, dan hoef je je geen zorgen te maken in ieder geval. Misschien moet je wel gewoon verslaggeefster worden en lekker de hele wereld rondreizen hahaha!

    Heeel veel plezier en geniet er met volle teugen van!

    Liefs,

    Charlotje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 15243

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 09 Mei 2014

Volunteering in Honduras

16 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Het langverwachte avontuur

Landen bezocht: