Countdown started! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu Countdown started! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Evelien Willemsen - WaarBenJij.nu

Countdown started!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 September 2012 | Nederland, Maastricht

Hallo allemaal!

Over iets minder dan 18 dagen zit ik dan toch echt in het vliegtuig richting Australië en is het langverwachte avontuur officieel van start gegaan. Het begint steeds meer tot me door te dringen dat ik straks voor een paar maanden aan de andere kant van de wereld zit. Natuurlijk heb ik daar ontzettend veel zin in en krijg ik ook kriebels in mijn buik als ik eraan denk. Het idee alleen al dat ik al die tijd mijn impulsen kan volgen en elk moment kan gaan doen wat ík wil. Dat ik in een nieuw land ben met een andere cultuur, gewoonten, normen en waarden. Dat ik dit allemaal kan gaan ontdekken en ervaren. Dat ik schitterend mooie natuur zal gaan zien, ruiken, voelen. Dit laatste is misschien nog wel het meeste waar ik naar uit kijk.
Natuurlijk zal ik tijdens deze reis mezelf regelmatig keihard tegenkomen. Maar ja, wat is een avontuur als alles op rolletjes verloopt? Wat voor verhalen kan iemand dan mee terug naar huis nemen? De mooiste verhalen kennen de grootste problemen en uitdagingen. Hopelijk neem ik die ook mee. Misschien dat ik zelfs nog van mijn spinnenfobie af kom...who knows!

Ik zal gaan proberen dit reisblog regelmatig bij te houden, maar ik kan niks beloven haha! Ik ken mezelf toch wel lang genoeg om te weten dat zulke dingen nog wel eens willen verwateren bij mij. Maar ik zal mijn best doen en anders post ik gewoon de meest coole foto's ever aangezien dat minder tijd in beslag neemt!

Voel je vrij om op mijn verslagen te reageren met tekst, foto's, email, een skypebelletje of op welke andere creatieve manier je maar kan bedenken. Je mag me natuurlijk ook zomaar een berichtje sturen op facebook, email, skype etc.

Veel leesplezier in ieder geval alvast!

Liefs, Evelien

  • 29 September 2012 - 11:28

    Wouter Holierhoek:

    Spannend he die laatste paar dagen, ik heb zelf ook al de kriebels. Al moet ik nog iets langer wachten, 6 november vertrek ik. Als ik ook in Australië zit moeten we eens kijken of we elkaar kunnen treffen ergens.
    Heel veel suc6 nog met de laatste voorbereidingen en alvast een goede reis.

  • 29 September 2012 - 15:35

    Ilona Peeters:

    Whaaaa Eef! Ik krijg een waarbenjij.nu mailtje en ik dacht meteen jaaa she's gonna do it! Supergaaf zeg. Je gaat backpacken zie ik? 8 maanden staat op je site? Dat is echt lang zeg. Wat wil je precies gaan doen, wat wil je zien? Ook vrijwilligerswerk op 't programma? Vertel vertel, logeeradres?

    xx Ilona

  • 30 September 2012 - 11:31

    Evelien Willemsen:

    Ja echt wel spannend Wouter! Moet echt lijstjes maken met dingen die ik moet doen zodat ik rustig blijf omdat ik niks vergeet hahaha ben echt benieuwd hoe ik ervoor sta de dag van vertrek! Ja een paar van mijn groep hebben hun nummer van Australië al, maar ik heb die nog niet...zodra ik die heb zal ik je die geven, dan kan je me het makkelijkst bereiken als je ook aangekomen bent. Hoe staat het met jouw voorbereidingen nu? Jij gaat ook met een groep zag ik? Leuk!

    Jaaaa I'm gonna do iiiiit!!! Ik ga inderdaad 8 maanden Ilona, dan ga ik werken - reizen - werken - reizen etc. Heb me alleen aangemeld voor WWOOF tot nu toe, dan kan je tegen ontbijt en slaapplek werken op de boerderij van die mensen dan (Wouter is misschien ook iets voor jou?) EN ben van plan veel te gaan couchsurfen en kijken waar ik terecht kom. Ik vlieg met een groep ernaartoe en dan na een paar dagen ben ik op mezelf aangewezen. Ik ga ook nog een paar weken naar Nieuw Zeeland!! Anders moeten we snel eens meeten en dan kan ik ook al jouw Suriname avonturen horen!

  • 01 Oktober 2012 - 22:43

    Huub Prickaerts:

    Ha Evelien
    Kijk je uit voor kangoeroes? Behalve dat ze kunnen boksen smijten ze de laatste jaren ook met boemerangs! Hebben ze van de Aboriginals afgekeken..
    'k Ga overmorgen naar Frankrijk, weetniet precies wanneer ik weer thuis kom. Wens je alvast een fantastische reis met veel mooie momenten en dolle avonturen.!
    Hugs van Huub

  • 08 Oktober 2012 - 16:33

    Marjan Kilkens:

    Wow Evelien,

    Wat een leuk bericht, en super dat je dit doet. Zul je straks met plezier op terug kijken !Zeker weten.
    Veel succes,en nog meer : veel plezier! Ik ga je (af en toe) volgen enne....pas op voor de spin ( er zitten er heel veel in Australië, maat XXL heb ik gehoord.)

    Liefs en take care*
    Marjan
    * ( ben je moeder niet maar kan het niet laten !)

  • 16 Oktober 2012 - 23:21

    Ellen Gorissen:

    Hi Evelien,
    Eindelijk is het zover je gaat Downunder.
    Het begin van een ongetwijfeld prachtige reis.
    Geniet, heel veel fun en pas goed op jezelf.
    Big hug!
    Ellen, Eva & Bas



  • 16 Oktober 2012 - 23:51

    Ellen Gorissen:

    Hi Evelien,
    Eindelijk is het zover je gaat Downunder.
    Het begin van een ongetwijfeld prachtige reis.
    Geniet, heel veel fun en pas goed op jezelf.
    Big hug!
    Ellen, Eva & Bas


  • 18 Oktober 2012 - 22:23

    Gillis Willemsen:

    Hé Aussie Evelien down under,
    De kop is ervan af je wilde naar Australië en nu ben je in Australië dus nu alleen nog maar genieten, veel ondernemen, veel zien, veel ontdekken, veel cultuur snuiven, veel levenswijsheid opdoen, veel met echte Australiërs en eventueel met Aboriginals omgaan en praten, teveel om op te noemen.
    Wat een vlucht en afstand hebben jullie toch afgelegd, 15.000 km. De vlucht was thuis in ieder geval goed te volgen inclusief de tussenstop in Singapore.
    We hopen dat jullie een fijne vlucht hebben gehad en veel hebben kunnen lezen en slapen. Vraagje, hoeveel woog jouw rugzak bij de check-in?

    Tot slot: make your dream comes true and enjoy your journey, "yes you can"

    Daddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 15249

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 09 Mei 2014

Volunteering in Honduras

16 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Het langverwachte avontuur

Landen bezocht: